Dlaczego warto zdecydować się na ubezpieczenie smartfona?

Dlaczego warto zdecydować się na ubezpieczenie smartfona?

2022-01-24

Smartfon to jedno z tych urządzeń, z których korzystamy na co dzień. Nic więc dziwnego, że zależy nam na tym, żeby nasz telefon miał jak najlepsze parametry techniczne. Wiąże się to jednak z dużymi wydatkami. Co więcej, większość z nas ma świadomość, że wydane pieniądze mogą przepaść, jeśli dojdzie do uszkodzenia sprzętu. Jak się przed tym zabezpieczyć? Rozwiązaniem może być ubezpieczenie smartfona. Dlaczego warto? Przekonajmy się!

Brak obaw w trakcie codziennego użytkowania

Chyba każdy z nas zna to stresujące uczucie, które towarzyszy nam podczas pierwszych dni użytkowania nowego telefonu. Nerwowo sprawdzamy, czy na ekranie nie pojawiły się rysy oraz kurczowo trzymamy aparat w obawie przed upadkiem. Mamy bowiem świadomość, że kosztował nas naprawdę sporo, czasem nawet większość miesięcznej pensji. Jednak często, mimo starań, dochodzi do uszkodzenia aparatu. Ubezpieczenie smartfona to komfort psychiczny, dzięki któremu możemy swobodnie korzystać ze swojego urządzenia bez obaw, że przez drobny błąd narazimy się na gigantyczne wydatki.

Gwarancja producenta to często za mało

Część osób uważa, że nie ma sensu decydować się na ubezpieczenie smartfona, ponieważ jest on przecież objęty gwarancją przez producenta. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że nie można na niej całkowicie polegać. Przede wszystkim gwarancja nie chroni nas przed cały okres użytkowania smartfona, a jedynie przez (najczęściej) 24 miesiące. Po tym czasie jesteśmy zdani na siebie. Co więcej, jeśli do uszkodzenia dojdzie z naszej winy (nawet przez przypadek), producent odmówi naprawy. Jest to więc rozwiązanie pomocne tylko w niektórych, wyjątkowych sytuacjach.

Ubezpieczenia oferowane przez sklepy bywają kosztowne

Z powodu niewystarczającej gwarancji producenckiej, coraz więcej sklepów oferuje ubezpieczenia smartfonów jako dodatkową opcję dla swoich klientów. Może ona przybierać różne formy - od naprawy przez punkt serwisowy, po zwrot pieniędzy. Niestety, rozwiązania tego typu są dość kosztowne. Zarówno ubezpieczyciel, jak i sklep, który zaoferował nam swoją usługę, mają bowiem swoje prowizje. Może więc się okazać, że płacąc nawet kilkaset złotych rocznie nie otrzymamy satysfakcjonującego nas zadośćuczynienia czy naprawy.

Podsumowując, telefony towarzyszą nam obecnie praktycznie bez przerwy, a więc szansa, że wydarzy się nieprzewidziana sytuacja, w której sprzęt zostanie uszkodzony, jest bardzo duża. Ubezpieczenie smartfona jest zatem najrozsądniejszym rozwiązaniem, dzięki któremu możemy mieć pewność, że nie narazimy się na dodatkowe koszty.